Miten ihastus eroaa kaveruudesta?

Miten rakkaus eroaa kaveruudesta?

Etkö rakasta kavereitasikin?

Eikö rakkaus olekin lupaus, lupaus siitä,

että ollaan aina yhdessä?

Vaikka kaikki kaverit jättäisivät, sekä sinut että minut,

niin meillä on aina toisemme?

Kaverirakkaudessa se mitä rakastat,

on se aika jonka vietät toisen kanssa.

Ihastus on sitä, että näet toisessa pelkkiä hyviä puolia.

Jos ihastus muistuttaa sinua jollain tapaa, se muuttuu kateudeksi.


Mutta miten mä pääsen eroon tästä tunteesta, minä,

mä joka kaipaan vaan kavereita, yksinäinen minä,

miten tällainen ihminen, voikaan ihastua tällä tavoin?

Minä, häpeällinen minä, surkea minä,

miten kehtaan pettää ystäväni tällä tavoin?

Mutta mitä minä teen, se tapa jolla hän ottaa minusta kiinni,

en ole tottunut sellaiseen.

Miten mä voin lopettaa tän, miten mä saan nää tunteet pois,

se varmasti pettyy minuun, ihan varmasti, tuntee olonsa inhottavaksi,

kun tällainen ihminen tuntee jotain sellaista.

Liian kauniit kasvot, äärettömän kauniit kasvot, ihanat kasvot,

ne eivät hymyile, eivät mielistele, ne nauravat kun minä puhun.

Hän katsoo suoraan minuun ja pitää minusta tiukasti kiinni.

Hän etsii minut, hän puhuu kanssani, tällaisen kanssa,

tällaisen syyllisen roskan kanssa.

Minne mä katoan, minne mä joudun,

kun noin kirkas valo osuu minuun,

mä varmaan pyyhkiydyn pois.