Juuri kun olin ottamassa kenkiä pois jalostani

Mies nahkatakissa seisoi katon reunalla.

Minua otti päähän se, että joku oli ehtinyt ennen minua

Ja sanat lipsahtivat suustani.

Mies kertoi minulle tarinan mitä en ollut aikaisemmin kuullut.

Ja sen jälkeen minä huusin hänelle:

"Kuinka kehtaat tulla tänne ennen minua tuollaisen syyn takia?"

Haukuin häntä itsekkääksi ja hän totesi;

"Tuntuu paremmalta nyt kun sain avauduttua tästä" ja hän katosi.

Minäkin lähdin.

Seuraavana päivänä saavuin taas katolle.

Minua ennen katolle oli ehtinyt kyyryselkäinen nuori.

Kyyryselkä kertoi minulle kuinka hän tuntee olevansa yksin maailmassa.

"Kuinka kehtaat tulla tänne ennen minua tuollaisen syyn takia?",

minä huusin hänelle samalla tavalla kuin nahkatakkiselle miehelle.

Syytin häntä kiittämättömyydestä perhettään ja henkeään kohtaan.

Kyyryselkäisen nuoren vatsa kurni ja hän itki ikävää. Hän katosi.

Tunsin lämpöä rinnassani. Minäkään en hypännyt.

Seuraavana päivänä saavuin taas katolle.

Ensimmäisen kerran kohtasin jonkun, jolla oli samat ongelmat kuin minulla.

Minun ikäiseni tyttö sideharsossa.

"Tulin vain pyyhkimään kyyneleitäni", tyttö naurahti.

Katsoin tyttö ja tiesin.

En voi pelastaa tätä tyttöä.

Hiki tihkui ohimolleni. Sanat lipsahtivat suustani.

Lopulta sanoin hänelle jotain, mitä en itsekään kyennyt uskomaan.

"Älä tee sitä, ole kiltti"

Mitä minä teen? En voi pelastaa tätä tyttöä.

Minulla ei ole oikeutta pysäyttä häntä.

Mutta ole kiltti, minä pyydän, pyydän niin kovasti, lähde pois täältä,

sillä sinun näkemisesi

on aivan liian kivuliasta minulle.